una campanya per animar a la gent gran a fer memoria mer a compartr
vull tokenitzar una campanya de marketing i comercal que haig de fer ?
Perfecte! Tokenitzar una campanya de màrqueting i comercial pot ser una molt bona manera de finançar-la, crear engagement i obrir-la a una comunitat més àmplia. Per començar, hauries de pensar en diversos aspectes. Et faig una petita guia per passos i després tu em pots dir per on vols aprofundir:
🔹 1. Objectiu de la tokenització
Abans de res, cal saber què vols aconseguir:
-
Finançament per la campanya?
-
Fidelitzar una comunitat?
-
Recompensar clients o col·laboradors?
-
Crear un programa de recompenses?
-
Vendre accés a continguts exclusius?
🔹 2. Quin tipus de token vols crear
Segons l’objectiu, pots optar per diferents tipus de tokens:
-
Utility Token: dóna accés a serveis, descomptes, continguts, experiències, etc.
-
Security Token: representa una inversió (es regula com si fos un valor mobiliari).
-
NFT (Token no fungible): ideal per edicions limitades, experiències úniques, col·leccionables.
-
Social Token: vinculat a una marca personal o comunitat.
🔹 3. Quin valor aportarà el token als usuaris
Què podrà fer o aconseguir la gent amb el token?
-
Participar en promocions exclusives?
-
Votar en decisions creatives?
-
Accedir anticipadament a productes?
-
Tenir un retorn econòmic (si és legalment viable)?
🔹 4. Infraestructura tècnica
Decidir:
-
En quina blockchain vols operar (Ethereum, Polygon, Solana...).
-
Si necessites una plataforma per crear els tokens (ex: OpenSea, Mirror, Manifold, etc.) o desenvolupar-los tu mateix amb un smart contract.
🔹 5. Aspectes legals
Molt important! Segons el tipus de token i el seu ús, pot haver-hi implicacions legals:
-
Normatives de la CNMV si es considera una inversió.
-
LOPD / RGPD si reculls dades personals.
-
Legislació sobre promocions comercials.
🔹 6. Estratègia de llançament
Com donaràs a conèixer la campanya i els tokens?
-
Etapes del llançament (pre-venda, venda, post-venda).
-
Aliances amb influencers o comunitats.
-
Incentius per primers compradors.
-
Recompenses per compartir o fer promoció.
🔹 7. Seguiment i evolució
Un cop llançat, com continuaràs donant-li valor?
-
Dinàmiques gamificades?
-
Creació d’una DAO per governar el projecte?
-
Noves edicions o evolució dels tokens?
Si vols, pots explicar-me una mica quina és la campanya que vols fer, a qui va dirigida i què t’agradaria aconseguir amb la tokenització, i et puc ajudar a concretar els passos o fins i tot a fer un pla detallat.
T’animes? 😄
- Obtén l'enllaç
- X
- Correu electrònic
- Altres aplicacions
- Obtén l'enllaç
- X
- Correu electrònic
- Altres aplicacions
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada